איך לעצב לוגו טוב
לוגו הוא פרט חזותי במערכת זהות המותג גדולה יותר. לוגו מגלם ומביא את המשמעות של המותג, לעתים רחוקות ללוגו קיימת משמעות נפרדת.
סמל הלוגו ללא הקשר למותג הוא כמעט חסר ערך. זה בלתי אפשרי לשפוט את הערך הרגשי של הלוגו בלי להכיר את המותג שהלוגו מייצג. אם היית מסתכל על אפל או נייקי לפני שהחברות האלו היו קיימות, היית קרוב לאפס תגוב רגשית כלפי הסמלים שלהם.
הדרך היחידה שאתה יכול לשפוט את הלוגו של אפל מבוססת על הקשר האישי שלך עם האובייקט שהוא מייצג. אז במקרה של אפל, היית כנראה שופט את הלוגו על בסיס העובדה שאתה גם אוהב או שונא את הטעם של תפוחים. או העובדה שלתפוחים אין כל קשר עם חברת טכנולוגיה.
כמובן שזה עובד רק עם סימני לוגו שהם בעצם ציורים – כמו אפל, סטארבקס או טוויטר.
לוגו טוב יכול להתקיים בכל עת כאשר יש מותג אהוב מאחוריו עם משמעות. כי בסופו של דבר, הלוגו הוא טוב ברגע זה עושה את זה עבודה, אשר משמש סימן ויזואלי המייצג את המותג. זה בעצם רק קיצור, רמז חזותי למשהו הרבה יותר גדול. הכוונה היא שכל לוגו יכול להיות חזק כל עוד קיים מותג חזק מאחוריו. המותג הוא למעשה אוסף של כל מה שהחברה עשתה או אפילו אמרה. הלוגו הוא רק סמל מייצג. אך עדיין, יש הבדל בין לוגו טוב לבין לוגו גרנדיוזי. בדרך כלל, הבדלים אלה קיימים רק כשמדובר בעיצוב ופונקציונליות, וכאן אנו דווקא יכולים לשפוט לוגו על סמך הביצוע שלו. ובסופו של דבר, אנו שופטים את הלוגו על היכולת שלו לתקשר ולהפעיל רגשות מסוימים מבוססים על המותג הכולל. “מותג הוא הבטחה. מותג טוב הוא הבטחה שיצאה לפועל. “